Ładowanie Wydarzenia
  • To wydarzenie minęło.
Opis szkolenia
Wyślij zgłoszenie

Program szkolenia: 

I. Zasady ogólne przeprowadzania kontroli:

  1. Podstawy prawne.
  2. Rodzaje kontroli.
  3. Obszary kontrolowane.
  4. Prawa i obowiązki kontrolującego i kontrolowanego.

II. Kontrola dokumentów:

  1. Poprawność formalna dokumentów.
  2. Poprawność merytoryczna dokumentów.
  3. Nadużycia, nieprawidłowości i uchybienia w dokumentacji:
  4. dokumenty sfałszowane (przerobione, od nieistniejących kontrahentów, itp.),
  5. niespójność dokumentów,
  6. brak oryginalnych dokumentów,
  7. metody wykrywania nadużyć w dokumentacji (źródła wiedzy, case study).

III. Weryfikacja podwójnego finansowania projektu:

  1. Zrefundowanie tego samego wydatku w ramach różnych projektów – kontrola krzyżowa.
  2. Zakup środka trwałego z udziałem środków dotacji a następnie zrefundowanie amortyzacji tego środka w projekcie – kontrola krzyżowa, dokumentacja księgowa, ewidencja księgowa (przykłady).
  3. Zakup używanego środka trwałego, który był współfinansowany ze środków publicznych
    w ciągu poprzednich 7 (10) lat – deklaracja pochodzenia, oświadczenie, ewidencja sądowa itp.
  4. Otrzymanie na wydatki kwalifikowalne bezzwrotnej pomocy z kilku źródeł (krajowych, unijnych lub innych) w wysokości łącznie wyższej niż 100% wydatków kwalifikowalnych – sprawozdania finansowe, deklaracje CIT, ewidencja księgowa, umowy (przykłady).
  5. Sytuacja, gdy środki na prefinansowanie wkładu unijnego zostały pozyskane w formie kredytu lub pożyczki, które następnie zostały umorzone – jw.
  6. Objęcie kosztów kwalifikowalnych projektu jednocześnie wsparciem pożyczkowym i gwarancyjnym – sprawozdania finansowe, ewidencja księgowa bilansowa i pozabilansowa, umowy (przykłady).
  7. Rozliczenie tego samego wydatku w kosztach pośrednich oraz kosztach bezpośrednich projektu.

IV. Weryfikacja podatku VAT pod kątem podwójnego finansowania – rejestry zakupu i sprzedaży, ewidencja księgowa, deklaracje VAT-7 itp.

V. Weryfikacja kwalifikowalności wynagrodzeń pod kątem podwójnego finansowania.

VI. Weryfikacja dochodu generowanego przez projekt (ewidencja księgowa, sprawozdania finansowe itp.):

  1. W trakcie realizacji projektu.
  2. Po zakończeniu realizacji projektu.

 

Szkolenie poprowadzi: Halina Kędziora

Doradca podatkowy, prowadzi biuro usług rachunkowych i doradztwa podatkowego. Od wielu lat zajmuje się księgowością funduszy unijnych (zarówno przedakcesyjnych, jak i poakcesyjnych). Przeprowadzała liczne kontrole podmiotów korzystających z dotacji z ramienia jednostek udzielających dotacji (Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Ministerstwo Rozwoju). Doświadczony wykładowca z zakresu funkcjonowania, rozliczania i kontroli projektów unijnych. Prowadzi szkolenia dla pracowników zatrudnionych w podmiotach udzielających dotacji, takich jak PARP, Urzędy Marszałkowskie, Urzędy Wojewódzkie. Autorka książek: „Wyodrębniona ewidencja księgowa środków unijnych z wzorcowym planem kont”, (2007 r.); „Dokumentacja rozliczeniowa środków unijnych – przygotowywanie i opisywanie dokumentów księgowych i pozaksięgowych”, (2007 r.); „Koszty kwalifikowane w projektach unijnych” (2010 r).

 

Informacje organizacyjne:

Termin i czas trwania szkolenia:  16-17 października 2025 r., w godzinach 9.00 – 15.00 każdego dnia.

Miejsce organizacji szkolenia: Platforma online.

Koszt szkolenia: 1290 zł netto/os.

Podatek VAT nie zostanie naliczony, jeżeli szkolenie finansowane jest w min. 70% ze środków publicznych.

Cena szkolenia online obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.

Płatność:

  • dla sektora prywatnego: na podstawie faktury pro-forma najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia,
  • dla sektora publicznego: na podstawie faktury VAT w terminie 14 dni po szkoleniu

Tryb przyjmowania zgłoszeń: Wypełnioną (i podpisaną przez osobę upoważnioną) Kartę zgłoszenia (skan) oraz informację o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych, prosimy przesłać na adres: zgloszenia@szkolenia-prawne.pl lub faxem na numer 22 247 81 56 w terminie do 15 października 2025 r.

Kontakt: Agnieszka Kuźdub, tel. 607 744 074, e-mail: szkolenia@szkolenia-prawne.pl

 

Dokumenty do pobrania:

Opis szkolenia
Wyślij zgłoszenie
Opis szkolenia
Wyślij zgłoszenie

Formularz zamówienia

Temat szkolenia:

Kontrola finansowa w projektach unijnych – aspekty praktyczne

Miejsce i data:

Dostępne z dowolnej lokalizacji, 16 - 17 października 2025 r.

Dane instytucji/firmy

Dane uczestników szkolenia

Chcę zgłosić osób/osoby

Dane osoby do kontaktu

Informacje dodatkowe

Pobierz oświadczenie

Pobierz oświadczenie o zwolnieniu z VAT jeżeli szkolenie jest finansowane ze środków publicznych. Wypełnione i podpisane przez uprawnioną do tego osobę oświadczenie prześlij do nas e-mailem na adres szkolenia@szkolenia-prawne.pl lub faksem na numer 22 247 81 56.

Płatność

Uwagi

* Pola obowiązkowe w formularzu - przed wysłaniem zgłoszenia upewnij się, że wszystkie są wypełnione.

Formularz zgłoszeniowy nie został wysłany

Uzupełnij wszystkie pola obowiązkowe oznaczone gwiazdką (*) i spróbuj jeszcze raz. Aby Ci to ułatwić, pola wymagające uzupełnienia zostały zaznaczone czerwonym kolorem.

Dziękujemy za dokonanie zgłoszenia na szkolenie

Twój formularz został poprawnie wysłany. Wkrótce otrzymasz jego kopię na podany w zgłoszeniu adres e-mail osoby do kontaktu. Jeśli nie znajdziesz go w skrzynce odbiorczej, sprawdź też folder ze spamem, ponieważ e-maile wysyłane automatycznie czasem do niego trafiają.

Podsumowanie

Koszt szkolenia/osoba
1290.00 zł netto 1586.70 zł brutto
Łączny koszt szkolenia dla zgłoszonych osób
zł netto zł brutto

Powyższy koszt uwzględnia należne rabaty.

Koszt szkolenia obejmuje:

  • udział w szkoleniu,
  • materiały szkoleniowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia.