Uproszczona upadłość konsumencka w KRZ
10 grudnia godz. 10:00 - 16:00
| 890złProgram szkolenia:
1. Uproszczona upadłość konsumencka – schemat procedury.
2. Pierwsze czynności syndyka po ogłoszeniu upadłości.
3. Zgłoszenia wierzytelności:
- Zgłoszenie wierzytelności w KRZ; wyjątki w tradycyjnej formie;
- Bolączki KRZ. Do których akt trafi zgłoszenie? Czy dla zgłoszenia utworzy się teczka?
- Weryfikacja wymogów formalnych – co jest, a co nie jest brakiem?
- Opłata od spóźnionego zgłoszenia wierzytelności;
- Wezwanie do uzupełnienia braków i zwrot zgłoszenia w KRZ – jak doręczyć, o czym pouczyć?
- Weryfikacja merytoryczna. Co gdy nie przedłożono oryginałów dokumentów?
- Wierzyciel spółki – art. 299 k.s.h. a upadłość konsumencka.
4. Likwidacja masy upadłości:
- Wynagrodzenie, świadczenie emerytalne, inne dochody upadłego – część wchodząca do masy upadłości;
- Przejęcie rachunków bankowych upadłego;
- Spisy – wprowadzanie składników masy do KRZ krok po kroku;
- Wybór sposobu likwidacji i obowiązek notyfikacyjny po przekroczeniu progu;
- Opis i oszacowanie a uproszczona upadłość konsumencka;
- Kazuistyczne przypadki sprawiające trudności w praktyce – udziały w „pustych” spółkach, udział w masie spadkowej.
5. Projekt planu spłaty wierzycieli:
- Dane potrzebne do sporządzenia projektu planu spłaty;
- Wprowadzanie danych do dokumentu z formułami – obliczenia w praktyce;
- Wprowadzanie danych do KRZ;
- Przedłożenie projektu planu spłaty do sądu upadłościowego oraz aktualizacja danych;
- Pozostałe sposoby zakończenia postępowania;
- Kazus braku zgłoszeń wierzytelności.
6. Sprawozdanie ostateczne syndyka oraz wynagrodzenie:
- Sporządzenie sprawozdania w KRZ;
- Czy sędzia-wyznaczony zatwierdza sprawozdanie?
- Wynagrodzenie syndyka w uproszczonej upadłości konsumenckiej.
7. Prowadzenie akt sprawy w systemie KRZ:
- Jakie dokumenty wprowadzać do KRZ?
- Co powinno znaleźć się w zbiorze dokumentów?
- Tajemnica skarbowa a akta sprawy w KRZ;
- Aktywacja i dezaktywacja dostępu do akt sprawy;
- Udostępnianie akt sprawy w kancelarii syndyka.
Szkolenie poprowadzi: radca prawny Piotr Zimmerman
Radca prawny, partner i założyciel kancelarii Zimmerman, Sierakowski i Partnerzy. Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów, dawniej Zimmerman i Wspólnicy sp. k., licencjonowany doradca restrukturyzacyjny, współzałożyciel i Prezes Zarządu Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A. Specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacji oraz prawie spółek handlowych. Były sędzia sądów upadłościowych w Warszawie i Szczecinie (1995-2006), wieloletni sędzia-komisarz w największych postępowaniach upadłościowych w Polsce. Od 2012 r. brał udział w pracach kolejnych Zespołów Ministra Sprawiedliwości Ds. Nowelizacji Prawa Upadłościowego i Naprawczego. Znajduje się w gronie twórców nowej ustawy Prawo restrukturyzacyjne, które weszło w życie w 2016 r. Lider w specjalizacji Prawo upadłościowe i naprawcze w rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej od 2008 r.
Prowadzi działalność dydaktyczną. Występuje jako prelegent na konferencjach poświęconych tematyce prawa upadłościowego i naprawczego oraz prawa spółek. Jest autorem siedmiu wydań „Komentarza do prawa upadłościowego i naprawczego” (Wydawnictwo C.H. Beck) oraz jednym z autorów publikacji „Prawo restrukturyzacyjne i upadłościowe. System Prawa Handlowego. Tom 6.” Artykuły Piotra Zimmermana ukazują się w prasie specjalistycznej polskiej i międzynarodowej.
Informacje organizacyjne:
Termin i czas trwania szkolenia: 10 grudnia 2024 r., w godzinach 10.00 – 16.00.
Miejsce organizacji szkolenia: Platforma online.
Koszt szkolenia: 890 zł netto/os.
Podatek VAT nie zostanie naliczony, jeżeli szkolenie finansowane jest w min. 70% ze środków publicznych oraz pod warunkiem podpisania oświadczenia o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Cena szkolenia online obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.
Płatność:
- dla sektora prywatnego: na podstawie faktury pro-forma najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia,
- dla sektora publicznego: na podstawie faktury VAT w terminie 14 dni po szkoleniu.
Tryb przyjmowania zgłoszeń: Wypełnioną (i podpisaną przez osobę upoważnioną) Kartę zgłoszenia (skan) oraz informację o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych, prosimy przesłać na adres: zgloszenia@szkolenia-prawne.pl lub faxem na numer 22 247 81 56 w terminie do dnia 2 grudnia 2024 r.
Kontakt: Agnieszka Kuźdub, tel. 607 744 074, e-mail: szkolenia@szkolenia-prawne.pl
Dokumenty do pobrania:
Podsumowanie
- Koszt szkolenia/osoba
- 890.00 zł netto 1094.70 zł brutto
- Łączny koszt szkolenia dla zgłoszonych osób
- zł netto zł brutto
Powyższy koszt uwzględnia należne rabaty.
Koszt szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia.