- To wydarzenie minęło.

Postępowanie mediacyjne w sprawach z zakresu administracji publicznej po nowelizacji KPA z 13 lipca 2025 r. – nowe obowiązki organu (w tym JST)
14 października godz. 09:00 - 12:15
| 490 złProgram szkolenia:
1. Mediacja na podstawie K.p.a. – główne założenia:
- mediacja między organem a stronami postępowania,
- koszty mediacji,
- wymagania dla mediatora,
- czas trwania postępowania administracyjnego a czas trwania mediacji.
2. Obowiązki organu prowadzącego postępowania administracyjne po nowelizacji K.p.a. w zakresie mediacji:
- katalog spraw, w których mediacja może być prowadzona,
- pouczanie strony o możliwości skierowania sprawy do mediacji („wzór” pouczenia – omówienie),
- ile razy można/trzeba pouczać o mediacji?
3. Kiedy mediacja będzie niecelowa:
- przesłanki odstąpienia od prowadzenia mediacji,
- adnotacja o nieskierowaniu sprawy do mediacji – nowy dokument obligatoryjny w postępowaniu administracyjnym („wzór” adnotacji – omówienie).
4. Skutki pozytywnej i negatywnej mediacji dla toczącego się postępowania administracyjnego.
5. Pytania?
Szkolenie poprowadzi: dr Marcin Adamczyk
Doktor nauk prawnych, radca prawny, członek etatowy SKO (w latach 2005/2011), Ekspert Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego, Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg normy PN-EN ISO/IEC 27001; Inspektor ochrony danych osobowych. Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji UWM w Olsztynie w Katedrze Postępowania Administracyjnego i Sądownictwa Administracyjnego, Kierownik studiów podyplomowych z Ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji w jednostkach sektora publicznego na WPIA UWM w Olsztynie. Współautor publikacji: „Usługi zaufania oraz identyfikacja elektroniczna. Komentarz.” wyd. 2024, Wolters Kluwer; „Doręczenia elektroniczne. Komentarz.” wyd. 2023, Wolters Kluwer oraz innych publikacji w tematyce: ochrony danych osobowych, k.p.a. i informacji publicznej; trener i wykładowca mający udokumentowanych kilkaset szkoleń z zakresu k.p.a., e-doręczeń, ochrony danych osobowych, Współwłaściciel kancelarii prawnej specjalizującej się w obsłudze prawnej JST.
Informacje organizacyjne:
Termin i czas trwania szkolenia: 14 października 2025 r., w godzinach 9.00 – 12.15
Miejsce organizacji szkolenia: Platforma online.
Koszt szkolenia: 490 zł netto/os.
Podatek VAT nie zostanie naliczony, jeżeli szkolenie finansowane jest w min. 70% ze środków publicznych oraz pod warunkiem podpisania oświadczenia o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Cena szkolenia online obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formie elektronicznej.
Płatność:
- dla sektora prywatnego: na podstawie faktury pro-forma najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia,
- dla sektora publicznego: na podstawie faktury VAT w terminie 14 dni po szkoleniu.
Tryb przyjmowania zgłoszeń: Wypełnioną (i podpisaną przez osobę upoważnioną) Kartę zgłoszenia (skan) oraz informację o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych, prosimy przesłać na adres: zgloszenia@szkolenia-prawne.pl lub faxem na numer 22 247 81 56 w terminie do 10 października 2025 r.
Kontakt: Agnieszka Kuźdub, tel. 607 744 074, e-mail: szkolenia@szkolenia-prawne.pl
Dokumenty do pobrania:
Podsumowanie
- Koszt szkolenia/osoba
- 490.00 zł netto 602.70 zł brutto
- Łączny koszt szkolenia dla zgłoszonych osób
- zł netto zł brutto
Powyższy koszt uwzględnia należne rabaty.
Koszt szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia.